Wednesday, November 1, 2017

Delfi kommentaar 5







http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/lugeja-video-politsei-pidi-tallinna-kesklinnas-kahe-noaga-ringi-kondinud-mehe-peatamiseks-teenistusrelva-kasutama?id=80011428&com=1&reg=0&no=0&s=1





(teema puudub) 
31.10.2017 12:22
Sai mis teenis!
    sarkasm 
    31.10.2017 12:52
    selles valguses võiks mõelda relvade karmistamisele. Nuga ostes tuleb tõestada, et oled kaine ja adekvaatne inimene. Tulirelvad tuleks kõigil käest ära korjata, ka. politseil
    No ei mõika 
    31.10.2017 13:04
    Rahvas sarkasmi kurat võtaks.
    njah 
    31.10.2017 13:12
    Kuidas see vanarahvatarkus oligi? Seistes vaikimine kuld, politsei suunas jooksmine tina.
    Nojah 
    31.10.2017 13:28
    Igasugu sallijatel suur rõõmupäev, innovatiivsed euroopalikud tavad on lõpuks leidnud tee Eestisse. Varsti on presidentinna ja sotside vaimustatud kisa kõik kohad täis.
    Vaatleja 
    31.10.2017 14:13
    ja taas kerkib üles küsimus, kas politseile on antud ülemuste poolt korraldus surmata kõik ohtlikud isikud, või on jätkuvalt probleemne politseinike väljaõppe tase ? Kas relvaseaduses on seadusesätted kirjeldatud nii, et eesmärgiks on sihtmärgile võetud isik tappa, või muuta ta kahjutuks sellisel määral, mis võimaldab teda edasise uurimismenetluseks ja kohtu ette viimiseks võimaldada? Kas tegelik ja igakülgselt väljaselgitatav tõde ei huvitagi enam õiguskaitseorganeid ? Ükskõik millist elavat olendit pole mingi probleem surmata, kui see on otsene eesmärk, aga selgitada välja kurjategija isik, teo motiiv, ja tagamaad, on ju iga riigi otsene huvi. Ainult anarhistlikus riigikorras on selline sündmus iseloomulik nagu see toimus äsja Tallinnas. 
    Valitsusjuht peab andma selgituse, miks isik tahtlikult surmati, mitte ei tehtud teda otseselt kahjutuks, et läbi viia kohtuni uurimine ? Või ongi rahuaja seadustel lõpp ja riigis kehtib erakorraline seisukord ? Kui noamehe oleks juhuslikult maha lasknud relvaluba ja tulirelva omanud tavakodanik, oleks see sündmus olnud mõistetav ja selgitatav, aga et seda tegi politsei, kes on saanud kurjategijate kinnipidamiseks spetsiaalse koolituse, on mõistetamatu ja õigustamatu, mida kinnitab eemalt mobiiliga salvestatud sündmus.
    nujah 
    31.10.2017 14:36
    ekremli putinoidide kurvastuseks ei olnudki tegu immigrandiga...
    btw- kui oli tegu vaimuhaigega, aga sellise käitumise puhul ON tegu meelehäiretega, siis oli tapmine politsei poolt väga äärmuslik tegu ja näitab meie politsei oskuste taset. ja võib olla ka varustatuse taset- HAIGE inimese oleks saanud maha võtta ka poliitikute poolt paljukiidetud tazeriga!
    Politseiametnik? 
    31.10.2017 15:05
    Ikka olematu tase nn.politseiametnike poolt, kellele politseikoolis igasugune väljaõppe saamata. Miks kohe rindkeresse tulistada? Nüüd on siis Ameerika meil täiega kohal, kus kohe tulistatakse, kui kellegi käes mingit kahtlast eset nähakse. Kiitke-kiitke, poliitikud! Masendav..
    politseile lohutuseks 
    31.10.2017 15:14
    ära põe!
    eks järgmised tapvad lasud tulevad juba kergemini!
    muhahaaa 
    31.10.2017 15:33
    võta rahulikumalt kui sa nii teadmatu oled, oled lõpetanud sisekaitseakadeemia ja politseikooli? ei ole? ole palun kuss siis, nimelt politseinikud indiviididena ei mõtle ise välja parimat lahendust vaid nimelt on selleks koolitused.

    ma väga sooviks näha mõnda tegelast siin politseiniku asemel, iga päev kumminuiaga kellegiga maadlemas. pole ju mingit riski eks?
    qwerty 
    31.10.2017 17:30
    " vaataja
    31.10.2017 15:17
    See oli rohkem mõrv. tulistama oleks pidanud jalga või õlga. Kaks politseinikku ei saanud kolme lasuga jalgadele pihta? Tahaks teada selle(nende) politseiniku nime."


    Idioot oled? Täpselt sinusugune oleks siinsamas vigisemas, et miks keresse ei lastud, kui mõni möödaläinud kuul kõrvalseisja tapnud oleks. Lapsega naise näiteks, nagu tänapäeval moeks liialdada.
    @Vaatleja 
    31.10.2017 17:37
    Ehk selgitad,miks need sinu poolt nimetatud ohtlikud isikud vajalikud on?
    Niina 
    31.10.2017 19:22
    Sügav kaastunne lähedastele. Võibolla kimbutas teda skisofreenia. Õigel ajal kahjuks ei saanud ravi ja abi vist. Politseinikul kindlasti on väga raske praegu seda taluda et inimene ikkagi suri. 😥 Eluaeg peab elama selle teadmisega et äkki oleks saanud kuidagi teisiti.
    Tulge mõistusele 
    31.10.2017 19:51
    Loomulikult oleks parem olnud, kui isik oleks saadud elusalt kätte. Ei tea kas tegu oli vaimuhaiguse, psühhoosi, ravimite mõjuga. Narkomaaniat ehk tuvastaks lahkamine aga kas sedagi. Isegi äärmus-terroristide puhul oleks tark elusalt kätte saada. Et avastada võimalike kaasosalisi.
    Kuid kes siin virisevad, et miks maha lasti!! Kuulge kas te ise olete käsirelvast üldse lasknud? Eks tabage jooksvat meest jalga! Hea kui rindkerelegi pihta saab. Isegi pika toruga relvaga ei tabaks te jalga. Ning minuarust tegi politseinik miru lasku, enne kui isik maha kukkus, seega kes teab, kuhubta esimesena sihtis. Pealegi ka jalga sihtides, võib vabalt rindkere tabada, kes lasknud on, eriti liikuvat märklauda ja eriti enda poole liikuvat märklauda mõistab. Täielik rumalus oleks olnud üldse jalgu sihtida, samuti hakata käsivõitlusega kangelast mängima. Maha laskmine oleks olnud lubamatu, kui isik oleks jäänud paigale, isegi nuge mitte ära pannes ja mitte kuuletudes. Kuid kui isik oleks edasi liikunud, oleks pidanud ta teed tõkestama igal juhul, vajadusel tulistama. Kuna aga isik ründas, ei olnud mingit valikut.
    Pealegi võtke arvesse, et Politseinik pole robot, vaid inimene ja ka temal on närv sees ja adrenaliin jookseb, ning ta ei võinud ka teada, kas tegemist on hulluga, terroristi, narkomaaniga ja kas tal äkki on veel mingeid relvi, nagu terroristide puhul pommivöö.
    Taser oleks tõesti antud olukorras olnud hea varjant, kuid kas hakata kõiki politseinike nendega varustama on küsimus omaette. Kui kurjategijal on kantulirelv, pole taserist parakunsuurt abi.
    Sügav kaastunne inimeste lähedastele, selline olukord võib neile olla väga raske, usun et tegu oli ajutise psühhoosi või ravitava vaimuhaigusega. Samuti tunnen kaasa politseinikule, kes oli sunnitud tapma, see ei ole üldse mitte kerge, eriti tagantjärgi.
    an2 
    31.10.2017 20:10
    Filmija jäi täpselt tulejoonele. Vedas, et pihta ei saanud.
    ravimatu ja ohtlik vaimupuue.. 
    31.10.2017 20:59
    see 33 a Jaanus oli ilmselge skisofreeniku käitumisega. Kui meenutada kuidas see jorss juba 2017 aprillis alasti Toompeal poseeris, no sellest oli näha, et mees vaevles vaimsete probleemide all. Ja alles eile kirjutas, et; USA jälgib igat su sammu, kasutades selleks satelliite, mikrolaineid, wifit ja valgust. NB (seda teeb ju ka venemaa).. Siis kirjutas; Viimast söömaaega ei ole jne. Teid kõiki on programmeeritud. Mina ja mu pere on surnud. Tehke, et see loeks midagi... Jääb mulje, et selliselt ärevushäirete küüsis olev jorss tegigi täna seda mida kirjutas.. Politseil polnud ju aega mõelda kas tulistada jalga või mujale, politsei nägi teda otseselt ründamas ning tulistas otse rinda... Videolt on ju näha kuidas meeltesegaduses hull politseiniku poole jooksis ja kätega vehkis.. Aga tunnistan, et oleksin ise ka sama moodi käitunud nagu see politseinik, kui ikka selliselt noaga peale tormatakse
    KopKop 
    31.10.2017 21:45
    Vähem kokaiini.
    velts 
    01.11.2017 13:03
    to ravimatu ja ohtlik vaimupuue?
    Videolt on näha vaid seda kuidas napakas ja harimatu politseinik karjus meeltesegaduses inimese peale,mille peale lõpuks saavutas politseinik eesmärgi et ta tema poole tulema hakkas.No ja siis üks neist politseinikest sai adrenaliini laksu ja kukkus kõmmutama.Lasi hirmust terve magasini tühjaks.Mingit õhku laskmist polnud.Oli kohe näha et võttis meelte segaduses inimese kummardama ja oli juba mööda jooksmas kui üks napakas politseinik tegi viimase kontroll lasu!!!
    Skisofreenkud ei ole ohtlikud,selle mehe oleks maha rahustanud ka iga kiirabi töötaja.Pärast kärutati surnud mees haiglasse ja siis õeldi et suri haiglas!!!
    See oli puhas mõrv!Vend kõndis paljajalu juba pea 20 minti vanalinnas ring pole ta kedagi retsinud.Minge proovige paljajalu käia 20 minti ja te ei tunne oma jalgu enam ära.Oli ju näha et vend ei suutnud joostagi!
    vanakonn 
    01.11.2017 15:08
    Tellitud lugeja arvamus on see. Mina arvan teisiti. 
    Et teid järgmisel korral "kogemata" maha niidetaks!

    Mul on sellest noormehest väga kahju.
    kahju 
    01.11.2017 15:52
    aga mind vaevab üks küsimus, kui relva oleks kasutanud relvaluba omav mittepolitseinik ehk tavaline kodanik, kas kõik oleks samamoodi OK või istuks ta juba kinni kui isik, kes ületas hädakaitse piiri.
    vanakonn 
    01.11.2017 16:22
    Ja kus siis politseinikud oma teenistusrelvadega olid, kui pool linna oli täis "ringijalutavaid" naturaalseid ohtlikke märatsejaid, aasta siis oli 2007, aprillikuu?!
    Käesolev relvakasutus oli ebaproportsionaalne: üks jalutab pool tundi linnas nuga käes kellelegi viga tegemata vs relvakandja asub "imelikku", veidi teistmoodi, ilmselgelt abivajavat, hoopis tulistama, kahjutuks tegema, kellele kohale ei anna aru, mis agressioon teda ähvardab... Miks ja kelle suunisel peavad siis inimesed ühesugused, nö "arukad" olema? Sellele tapmisele pole mingit õigustust. 

    Teine lugu, kui ta oleks kedagigi rünnanud või agressiivne, aga noormees oli rahulik
    @; velts 13:03 
    01.11.2017 17:26
    sinu valetamise järgi jääb mulje nagu pollar oleks 4 lasku Jaanuse pihta tulistanud ja alles neljas kuul niitis mehe maha. Haiglast öeldi, et vaid 1 kuul oli rinnas.. Nii, et lõpeta see pidev valetamine.. Jaanus ju seisatas seepeale kui tal kästi noad maha visata kuid siis hakkas pollarite poole jooksma ja vehkis kätega mida näeb selgelt ka videost.. Mida sina sm velts oleksid teinud kui mingi psühh jookseb sinu suunas ja üritab nugadega lüüa, sa oleks hakanud paluma, et ära löö.. ära löö.. Jaanus kukkus ju politsei juures sest 3 õhku lastud pauku ei pidurdanud teda ja pollar tulistas siis teda neljanda lasuga enda kaitseks mehele rinda, ise oleksin samamoodi käitunud, ennast kaitstes..
    oh rumal velts 13:03 
    01.11.2017 17:36
    sa oled mingi tableti mõju all, nii rumalat üllitist naersid teisedki kes lugesid seda mida kirjutasid, teised ütlesid, et see velts on hullarist jooksus.. kirjutab, et Jaanus jooksis mööda ja politsei lasi magasini tühjaks.. NB. Vaata videot veel kord..
    sain pealkirjast teada, et 2 meest oli... 
    01.11.2017 22:44
    ....
L4l 
31.10.2017 12:22
Päris osav inimene on filminud, ei oska õiget pidi filmida ka telefoniga.
    Ants 
    31.10.2017 12:28
    Just. Jutu järgi ka korralik ossikamp koos, kes filmis. Aga inimesed, millal te õpite ükskord oma telefonidega filmima?

    Aga küllap üks narkar oli, kes tongis peaga mõtles, et oh olen äge. Sai, mis tahtis.
    Ants lox 
    31.10.2017 12:33
    Mis sa targutad
    Ants 
    31.10.2017 12:39
    Kus siin targutamine oli, Lox? Ilmselgelt võiks õppida oma aparaate kasutama. Iga teine video, mis siin on- kõik on filmitud nii, et tükk tegu on aru saada, millega tegemist.
    vertikaalse video sündroom 
    31.10.2017 12:41
    telefon valepidi on mugavam filmida. 99% aegadest hoiame ju telefoni niiviisi näpus? Pealegi tegu tavapäratu olukorraga. Ossikamp, võimalik... aga palu mõnel keskealisel või natuke vanemal inimesel filmida, filmib valepidi. A see ei tee teda vähem inseneriks, kirurgiks, advokaadiks, filoloogiks jne.
    Ants Oss 
    31.10.2017 12:42
    No laks meelest actioni kaigus, saa ule
    jutu järgi polnud 
    31.10.2017 13:18
    eriti teravad pliiatsid
    ... 
    31.10.2017 13:28
    Asja sest filmimisest. Filmija oleks võinud ise ka kuuli saada, kuna filmis nende taga. Ta ei oleks osanud kuidagi ette näha, kuhu nugadega vehkija jookseb ja kust suunast politsei teda laseb. Oleks võinud vabalt pihta saada.
    ... 
    31.10.2017 13:38
    Asja sest valepidi filmimisest tahtsin kirjutada.
    Rez 
    31.10.2017 13:48
    Jah, kordusvõte ei teeks paha :)
    To;kell.13.28 
    31.10.2017 14:35
    To kommenteerija on noor või pole kaitseväes käinud,et kommentaariumis kirjeltab et politsei oleks filmija saanud ka kuuli.Kuulge,siis niisuguse mõttega võid sõjas kõik omad sõdurid maha lasta?Politsei on nädalas mitu korda harjutanud laskmist,nii et enne hoiatus õhku ja siis pihta.Kui nüüd 5-8meetri pealt veel mööd lasta,siis pole vaja politseisse tööle minna,jahile loomi lasta.Tean rääkida,et aastaid, aastaid tagasi oli sõber metssea jahil ja hea et oli kaheraudne jahipüss,et esimese lasu haavas siga,aga siga tuli otse sõbra peale,ning teine lask tabas 3 meetri pealt pähe.Sõber oli tubli,ei länud paanika,muidu oleks siga lõhkunud ta jalad või elu võtnud.Nii need vanad jahimehed rääkisid.
    ... 
    31.10.2017 15:01
    Kui nii kindel saad olla, et mitte kui üks kuul mööda ei leki, siis oleks võinud ju lähemale minna ja kiire intervjuu võtte enne tulistamist.
    huviline 
    31.10.2017 15:45
    paistab, et videol on ossijutt maha võetud, koos totakate filmija kommentaaridega veel postimehes üleval:
    https://tallinncity.postimees.ee/4294445...
    mingi aastase suhtumisega - mina pean saama kõike teha, mind ei tohi piirata!
    huviline 
    31.10.2017 16:57
    ossikommentaarid, mis on juba korra maha võetud:
    lasi maha vä? lasigi...lasigi... lasigi maha, täitsa pekkis!
    ei ole ju! lasigi maha vä või lasigi muude kuulidega või?
    näe, tõmbleb midagi...
    täiesti haige, mis siin toimub
    tulistas minu poole, saad aru, oleks mööda lasknud, oleks pihta lasknud
    täiesti p*rses
    täiesti lõpp (naerab) täiesti haige
    täiesti haige, mis toimub
    mine sa hullu tea, kas torkab või ei.. 
    31.10.2017 21:19
    tegemist oli tõesti ärevushäirete all kannatavast vaimupuudega Jaanusega, kes juba aprillis jalutas Toompeal täiesti alasti ja omal paadunud narkari naeratus näol. Kui politsei hõikas, et visaku nuga käest siis hetkeks Jaanus seisatas kuid hakkas siis koheselt jooksma politsei poole noaga vehkides. Sellisel juhul polegi aega mõelda kas tulistada jalga või mujale, kui hull noaga vehkides ründab...
onu heino 
31.10.2017 12:25
Narko jopes.
Ain 
31.10.2017 12:28
Tunnustus politseinikele enesekindla ja professionaalse käitumise puhul.
    totule 
    31.10.2017 12:34
    Sul oleks nagu hea meel et teine kuuli sai?
    Jorma 
    31.10.2017 12:39
    No ei tea. Oleks võinud võibolla ehk veidike viisakamalt ikka. Ei kuulnud nagu kordagi "Palun pane" või "Seis muidu tulistan".
    Ants 
    31.10.2017 12:39
    Totule, politseil oli täielik õigus relva kasutada. Tee selgeks endale, millistel puhkudel neil see õigus on. Käituti väga õigesti.
    oioi 
    31.10.2017 12:44
    seekord on politsei morvar....tapab ara jooksvat poisikest....nauding!
    To Jorma 
    31.10.2017 12:48
    Politsei ei "palu" kedagi, ta annab korraldused, mingisugune mangumine, et palun, ole nüüd, palun pane nuga maha ei ole mingisugune resoluutne käitumine mida mina politseilt ootan, väga õige käitumine
    elmar 
    31.10.2017 12:54
    Jorma, kui politsei sind relvaga sihib, kas see pole juba sulle siis selge, et kui lähemale lähed, siis tulistab. Kui mitte, siis pead veidi veel elutarkust ja loogikat korjama, enne kui targutama tuled
    ... 
    31.10.2017 13:00
    Hea meel? Hea meel selle üle, et ohtlikust olukorrast väljus võitjana korrakaitsja, mitte ründaja. Sa oleksid vastupidise üle õnnelik?
    Mida 
    31.10.2017 13:04
    aeg edasi, seda rohkem haigeid ringi jookseb. Igasugu virtuaalsed tapamängud ja äksifilmid jätavad oma jälje.
    Ats 
    31.10.2017 13:18
    Vend ei saanud aru eesti keelest, sugulased annavad politsei kohtusse ja politseinik läheb kinni.
    25 000 häält 
    31.10.2017 13:22
    Mihhail Kõlvart oleks üle tee linnavalituse majast minutiga tulnud ja taekwondoga paljakäsi selle relvituks teinud - aga politsei ei taibanud rahva lemmikut kutsuda.
    mati 
    31.10.2017 14:15
    Politseinik käitus väga õigesti, sotside euroopalikud väärtused ei tohi siin levida, kohe tina!
    bad robin 
    31.10.2017 15:49
    Nüüd ikka 24999 häält.
    to Ain 
    31.10.2017 16:02
    Kas ta oli niiiii ohtlik ,et oli vaja tappa ,mitte haavata!!!!!?????
    to: to ain 
    31.10.2017 19:52
    "Kas ta oli niiiii ohtlik" - mõtleme nüüd soome peale, london, pariis.. sa poleks kindlasti sellist küsimust esitanud, kui politseinik oleks haavata saanud või veel halvemini läinud. Selline on tänapäeva elu lihtsalt.. kui elu on kallis, siis sa lihtsalt ei lähe kusagile avalikku kohta lolli mängima
Teureetik 
31.10.2017 12:32
Kas pollaril oli ikka õigus relva kasutada.
Eesti mees.
    kodanik 
    31.10.2017 12:35
    mõnitad või,muidugi toimis politseinik õieti.
    muidugi 
    31.10.2017 12:35
    loomulikult oli !!!
    KRS 
    31.10.2017 12:54
    teureetik, tõmba käed juustesse puhtaks ja pane siia kirja, miks sa kahtled?
    tulemus Euroopa standart 
    31.10.2017 13:19
    Nulltolerants
    31.10.2017 17:15
    Teureetik on kartma hakanud
    eid_1579efccb3c421 
    31.10.2017 19:41
    kuule teoreetik, mõtle nüüd teoreetiliselt milleks see relv siis üldse on kui õigust kasutada pole isegi enesekaitseks
    asperger 
    31.10.2017 23:34
    Oli. Kahe noaga tüüp jooksis otse peale.
    !!! 
    01.11.2017 02:24
    Muidugi oli. 

    Iseasi kui mõistlik on Vabaduse väljakul püssi lasta. Kui kuul noakangelasse pidama ei jää, võtab maha mõne kino vaatama jäänud sommi või põrkab munakividest mõnda aknasse ja 
    eemaldab restoranikülastaja/kontoritöölise.

    Aga videost on näha et sellisteks kaalutlusteks polnud enam aega.
    Võts 
    01.11.2017 15:33
    Lugege relvaseadust, mis peaks rahuajal kehtima kõigile ka eriväljaõppe saanud politsei töötajatele.
    Kas nüüd tuleb muudatus relvaseadusesse???
    öelda võib paljugi... 
    01.11.2017 17:08
    videost ei ole täpselt kõike näha
Vaba vaatleja 
31.10.2017 12:32
Politseid ka tegelikult äpud. Niipaljukest kui sellest videost sündmuspaigast ja toimunust aru saada võis, poleks seal küll mingit relva kasutada vaja olnud.
    Jorma 
    31.10.2017 12:41
    Oleks tahtnud teleskoopnuiaga 1v1 või 2v1 näha eksju.
    rumaluke 
    31.10.2017 12:41
    Kahe noaga mees võib väga palju kahju teha. Ja politsei hoiatas küll, on ju kuulda. Aga ta ründas ise ja saigi kuuli. Õige tegu.
    Vaba vaatleja 
    31.10.2017 12:52
    Loomulikult peab politsei sellises olukorras ründaja kahjutuks tegema. Kuid arvan ja jään selle arvamuse juurde, et korraliku väljaõppe saanud politseinikel oleks pidanud leiduma ka muid vahendeid ründaja ohjeldamiseks. Oht polnud siiski sedavõrd vahetu, et kohe esimese asjana tulirelva kasutada. Praegu näib aga küll, et kõik see politsei koolitus on lihtsalt maksumaksja raha raiskamine. Või on eeskujuks USA ametivennad, kes tulistavad igaks juhuks kõike, mis nende suunas liigub.
    tom 
    31.10.2017 12:53
    Ja kui hull osutub pomivööga idioodiks? Tulistad jalga??
    dr 
    31.10.2017 12:55
    Pese silmad ära, nii peenikesele selli ümber ma küll pommivööd ei näe.
    Rob 
    31.10.2017 12:57
    Politseinikud on samuti inimesed, keda ootavad kodus abikaasa ja lapsed. Igasugune "muud moodi" kahjutuks tegemine oleks tähendanud enda eluga riskida. Milleks ?
    Krrrrr 
    31.10.2017 14:10
    Mõistusevaba vaatleja oled sa küll! 
    Et siis politsei oleks pidanud platsil niikaua eest ära liduma, kuniks kaak ära nõrkeb???
    Lase suu makroflexi täis, et loll jutt rohkem välja ei pääseks!
    asperger 
    31.10.2017 23:35
    Äpu oleks siis olnud, kui poleks olnud otsustavust surmavat tulejõudu kasutada.
    hmm 
    01.11.2017 00:37
    Kõik inimesed kes siin jauravad, et politsei oleks pidanud kung-fu-d ja ma ei tea mida kasutama, pole vist ise kunagi füüsilises konfliktis olnud. See käib välk kiirelt. Ametnik teenis oma palga välja. Ühes teises videos kõndis ta beebivankriga inimesest mööda kus oli kaks last sees. Oleks need inimesed tapetud, oleksite vingunud, et kus politsei oli. Nii ärevatel aegadel, soovin ma, et politsei käitub otsustavalt.
noo 
31.10.2017 12:33
Kas jalga ei õpetata tulistama? Asi oli kontrolli all nagu aru sain, kas siin ei ole liiga jõudu kasuttatud?
    Sas 
    31.10.2017 12:35
    Kle klaviatuurininja, sellised tulebki relvaga maha võtta, milleks riskida mingi hullu pärast. Õpetuseks järgmistele, et kui ei kuula saad kuuli.
    kodanik 
    31.10.2017 12:36
    mine tõesti ravile,aga politsenikule kiitus.
    oioi 
    31.10.2017 12:46
    staalini ajad on tagasi tulemas....politsei tappis inimese ja antakse veel medal ka ...paar aastat tagasi politsei tappis veerenni tanava rajoonis yle aia roniva paadialuse,kuna politseile tundus,et paadialusel oln kaes pystol.....tegelikult oli tal pudel...sosku kaes....
    elmar 
    31.10.2017 12:57
    üldjuhul on nii: kellegi elu ei päästeta enda elu arvelt. Hetkel oleks politsei muidu ise noahoopide tagajärjel surma saanud
    31.10.2017 13:00
    Politseid koolitatakse laskeharjutuste käigus tulistama pähe ja rindkere piirkonda, märklauaks lasketiirus on torso. Sihtimiseks (näiteks jalga) ei ole vahetu ohu olukorras enam aega, enda elu on mistahes jorsi omast kallim, kui just ise reinkarnatsiooniusku ei ole.
    rein 
    31.10.2017 13:32
    jalg on peenike ja liigub rohkem kui ülakeha. oht mõõda tulistamiseks on palju suurem. iga mõõdatulistatud kuul aga võib olla ohuks juba täiesti kõrvalisele isikule. tegelikult ei tea me ju isegi seda, kus maandub hoiatuslasuna õhku lastud kuul
    Vaata.. 
    31.10.2017 15:07
    ...kui seda videot vaatad, kus on kõik tegevus toimub, siis seal oli selgelt näha, et tüüp hakkas politsei poole jooksma, mida keegi ei oodanud, politsei ei tahtnud teda kuhugi tulistada, vaid tegi mitu hoiatuslasku, aga selleks ajaks oli see tüüp nii ligidale juba jõudnud, et viimase asjana lasi politseinik ta maha, aga nii lähedalt ja peale mööda sihitud hoiatuslaske oli tal üsna raske jalga sihtima hakata, sellisel juhul oleks ta ise nuga saanud juba. Ehk siis politseinik viivitas tüübi haavamisega viimase hetkeni, ju lootis et ei pea seda tegema, aga siis oli asi juba nii kaugel, et pidi kaitsma ennast...polnud aega sihtida mõnda kergemasse kohta.
    Firstname Lastname 
    31.10.2017 19:54
    Kas sa oled näinud inimest adrenaliini laksu all? Liiga palju hollywoodi vaadanud kui arvad et 1-2 kuuli jalga panevad inimse, kes võib olla mingi joobeseisus kohe pikali.

    Jalg liigub, jalg on väike ja halva nurga all relva suhtes. Õpetatakse sihtima rindkehasse, ja mitte kunagi ei tehta ainult üks lask. Tulistad nii mitu korda kuni ründaja kukub, sest selle 1-2 sekundiga ei suuda sa kinnitada olukorda.

    Kurb et asi nii lõppes, aga see on karm reaalsus. Jooksed noaga politseinikule otsa kui on antud käsk relv maha panna, siis ei hakka sinuga keegi maadlema.

    Politseinik tegi absoluutselt kõik nii nagu peab enda ja teiste ohutuse suhtes. Kiitus talle ja lootust et ei teki süümekaid.
    frazer 
    31.10.2017 20:58
    njaa sellises olukorras oleks tazer kasulik olnud, oleks kõik ellu jäänud. kurjategija ju tegelikult kellegile liiga ei teinud ja usun, et asja oleks saanud lahendada ta elu säästes. siiski parem tema kui keegi süütu.
    asperger 
    31.10.2017 23:37
    On ikka kõvad snaiprid siin politseid õpetamas, kuhu ja kuidas tulistada.
    !!! 
    01.11.2017 02:32
    Jalga ei lase ükski politseinik, ühelgi planeedil.

    Esiteks, jalga on mõtet lasta haavlipüssi või automaadiga. Millegagi, millega pihta saamise tõenäosus suhteliselt kindel. Haavlipüssi või automaati politsei eestis ei kanna. Ja sellise relvaga vabaduse väljakul X suunas tulistades võtab ründajale lisaks maha trobikonna jalutavaid turiste ja pealtvaatajaid. Kuulid lendavad veel tubli 400 meetrit. Võta tallinna kaart lahti ja vaata, kus viimased teekonna lõpetaks.

    Politsei teenistusrelvaks on väiksesekaliibrine püstol. Isegi kui sellega tabaks jalga, adrenaliini ja kes-teab-mis-muid-aineid täis ründaja tõenäoliselt tabamust ei tunnekski, ja politseil oleks nuga näos või kõris enne kui tabamus midagi reaalselt ründajale tegema hakkab. 

    Püstoliga tulistatakse reeglina massikeskmesse, mitu korda, ja mitte jalga. Jalga laskmise müüt on üldse USA filmide nuritöö. Pealegi näiteks reiearterit tabades oleks ründaja surm sama kindel, lihtsalt verest tühjaks jooksmine võtaks aega. Ükski kiirabi sellise haavaga päästa ei jõua.
abc 
31.10.2017 12:33
Peaasi,et politseid ei hakata süüdistama ega nende kallal õiendama.Pätid tulebki likvideerida ja mitte oodata,et nad tapatalguid korraldavad.
    kuule 
    31.10.2017 12:36
    Oht oli siis kui ta Raekoja platsis jalustas, mitte enam siis kui kuuli sai. Reaalselt ei katstud inimesi vaid ennast.
    Vaba vaatleja 
    31.10.2017 12:40
    Iga vaimse häirega inimene ei tarvitse veel kohe pätt olla. Kusagil pole kirjas, et ka Sa ise homme ära pööranuna ei ärka ja midagi sarnast hullu ette ei võta. Tuleks siis sulle kohe kuul keresse kihutada, niisama, igaks juhuks?!
    Ants to kuule 
    31.10.2017 12:41
    Ilmselgelt politsei reageeris siis, kui oht oli, väljakutsele. Tänapäeva inimesed on ju (ilmselt ka sina, kui juba varakult nägid seda), et enne teeme video ja paneme Facebooki ning siis ehk teatame politseile ka, kui Like-de lugemise vahel aega jääb.
    oht oli 
    31.10.2017 12:42
    kui ta jooksis kahe noaga politsei poole
    To vaba vaatleja 
    31.10.2017 12:48
    Minu kui ohvri jaoks küll vahet pole, oled sa vaimselt ärapööranu kahe noaga või terrorist kahe noaga, maha tuleb sind ohu korral võtta ühtemoodi.
    KRS 
    31.10.2017 12:55
    "kuule", ära valeta.
    @Vaba vaatleja 
    31.10.2017 17:46
    Ja tulebki.See rajalt mahavõtmine võis vabalt päästa mõne süütu inimese elu või säästa tervise.
    Need imbetsillid,kes siin vinguvad,ei ole ilmselt kunagi ohus olnud.Aastaid tagasi Stockholmis Alviki T-bana jaama tunnelis hull tappis raudkangiga vanainimese ja purustas noore tüdruku selgroo.Jõudsin sinna,kui see hull juba pikali oli väänatud meeste poolt.
    Sellepärast mõistan politseinike tegutsemise igati õigeks.Korralikud normaalsed inimesed ei pea kannatama.
    Huvitav,kas mõni pealtnägija ka politseid hukka mõistab?Ei usu.
    to kuule 
    31.10.2017 22:20
    Reaalselt ei kaitstud inimesi vaid ennast?

    Mida sa siis tahad öelda, politsei pole inimene? Ei või enda kaitseks tulistada kui rünnatakse? Nii valusalt lolli arusaama sul ometi ei ole. Politseinikel on ka pered ja lähedased. Nende elu on ka väärtus.
    asperger 
    31.10.2017 23:53
    Iga vaimse häirega inimene ei tarvitse veel kohe pätt olla

    Kui ikka kahe noaga tüüp sulle otse peale tuleb, siis pole aega filosoofilisteks mõtisklusteks. Juba ennetavalt on kasulikum tulistada sellises olukorras.
no bläääd 
31.10.2017 12:33
keeras ette noh......tra operaator kõps seeneriigis nahh
Filmijad 
31.10.2017 12:33
oleks võinud neid kaadrid maha müüa mõnele eraTV-le.
    mat 
    31.10.2017 12:36
    Delfi ei ole sul erakanal või?
    Politsei oli tubli!
    oioi 
    31.10.2017 12:48
    oleks voinud myya soome voi saksa tv..le,
    JAAN SUSSAANIN 
    31.10.2017 14:33
    Mina olegs müinud vene propale ja kirjutanud kuidas esdis tapatatakse mittekodanikke,efekt olegs palju suurem olnud
    31.10.2017 21:49
    tundub et inimene on haige v6i narkar,kahju inimesest

--
asd 
31.10.2017 12:34
aga mis siis kui mees ei saanud eesti keelest aru?
    sa pead silmas, 
    31.10.2017 12:40
    et ei kuulnud püssipauku ja läks üle nugadega viipekeelele?
    Ants 
    31.10.2017 12:41
    Relvaga tema suunas sihtimine võiks vist mingi vihje anda?
    Sa Ants 
    31.10.2017 12:53
    Ära ironiseeri, mõnedele meist on vaja 50/50 või kõnet sõbrale ja paljudel juhtudel jääb ka sellest väheks.
    Ants 
    31.10.2017 13:02
    Ei ironiseerigi, see, mis sa kirjutasid, on kurb tõsisasi lihtsalt.
    oli 
    31.10.2017 14:21
    kirjas et eesti kodanik. Miks ta siis aru ei saanud? ju tal peaga miskit sassis või oli narko laksu all! Inimene kes näeb politseid relvaga vastas midagi umbkeeles rääkimas, saad ikka ju aru, et võiks peatuda või mis?? 
    Mina pooldan, et lahendus oli nii, meil neid eluaegseid istub ju niigi palju, muudkui rahva kulul elavad!
Näidis 
31.10.2017 12:35
Vähemalt on nüüd paljudele signaal..on olemas tina, saab, kui küsid.
kodanik 
31.10.2017 12:37
Politsenikule kiitus ja kõik kes siin kirjutavad mingit jama nn ülereageerimisest,siis paluks ravile minna.
Tt 
31.10.2017 12:37
Police brutality?
Kertu 
31.10.2017 12:38
Aitäh Politseile! 
Sellised tulebki maha lasta! Päise päeva ajal kesklinnas, noad peos, hullumeelne... mis oleks võinud juhtuda, kui politsei poleks tegutsenud või õigel ajal õiges kohas olnud!!?
    ,, 
    31.10.2017 12:50
    sellisele, kes päriselt oleks kõikidele ümberkaudsetele halba soovinud poleks raske ronida kusagile rahvarohkesse keskusesse ja hakata kahju tegema kuni esimene patrull reageerib. kuigi reageeritakse küll kiirelt kõikidele teadetele kui asi puudutab (tuli)relvi. hiinas, kus ainukesed kättesaadavad relvad ongi noad lähevad ärapööranud üldse lasteaeda.

    ei pane imeks kui oli tegemist enesetapukatsega.
    ,, 
    31.10.2017 12:58
    videot vaadates - aga kui oleks jooksnud filmija suunas ja seda märksa kiiremini?
    vaevalt, et politsei liikuvate jahisihtmärkidega harjutavad, eriti distantsil 25+ meetrit.
muhv 
31.10.2017 12:40
oss, kes filmis, kuule keera ikka telefon külili. ja oleks tore kui sa ei kommenteeriks, nii loll jutt tõmbab vaatajatell IQ alla. 
aga politsei poolt ju igati õige tegutsemine! tubli töö.
vang 
31.10.2017 12:47
...võimalus saada pikaks ajaks sooja,aga politsei ei märka esmaabi anda
Oss 
31.10.2017 12:51
Ihhihii, ahhahaa, täitsa lõpp, lasi minu suunas, kui oleks mööda lasknud, oleks mina pihta saanud, ihhihhii, täitsa pekkis, täiega lahe!
Lugija 
31.10.2017 12:52
Tuli hooga peale naku viteost nahha, muidu oleks va saanud kuhugi jalgu tulistada, ja kesklinn, ega kes twab kuidas keegi sellises olukorras kaitunud, kindl poliisi syydistada ei saa, nii see on, siit pelju opppidaaaa veeeel.....
    Kogemus 
    31.10.2017 17:36
    Video muidugi suurem asi ei ole aga tulevastele polvkondadele oppematerjaliks sisekaitseakadeemias asi seegi.
ossinisaator 
31.10.2017 12:52
Vapustav ossimöla taustaks. Ja ongi sellised meie seas???
    küsimus 
    31.10.2017 13:23
    ei ole selles, et kas on, vaid see ongi meie reaalne nokia.



--
vinn 
31.10.2017 12:53
Pole ime ka, et sellises riigis elades katus pealt lendab. Poliitik võib teha mida tahab siis miks?
Kommentaar eemaldatud
    Ants 
    31.10.2017 13:04
    Mida sa räuskad, mine maga kaineks.
    erik 
    31.10.2017 13:05
    Jah, nugadega ründav tegelane on ju täpselt sama, mis punasega tulega tee ületaja. Lasku nüüd hümni aja lühele põlvele sellise pättide vastase jõhkra ülekohtu vastu protesteerimiseks.
    DEF - Antsule ja DELFILE 
    31.10.2017 13:10
    Kui sa oma õiguste eest ei seisa siis ei seisa ka keegi teine sinu enda eest. Läänes mõtlevad inimesed siiamaani, et Eesti on mõttetu riik, põhjus selles, et nende vaatepunktist meie ei pidanud sõda nõukogude liidu vastu vaid ütlesime neile, et tulge tänu baaside lepingule. Eestlane ei oska võidelda oma õiguste ja heaolu eest. Ta ei streigi kui reaalselt kuluks streik ära ning ta ei saa ka aru ega taha aru saada alternatiivsetest võimalustest. VABADUS ei ole eestlase eesmärk. Kaalu hoolega ja mõtle läbi järgmine kord kui huupi kommentari paned.
Seadus 
31.10.2017 13:02
istuskohustust.
(2) Tulirelva võib kasutada:
1) kuritegeliku ründe tõkestamisel, kui on ohus teise inimese või politseiametniku enda elu;
2) relvastatud kurjategija relvitustamisel ja kinnipidamisel,
    Küss 
    01.11.2017 17:54
    Kas ikka oli plitseiniku elu ohus või laskis see tulistaja kõigepealt püksi ja nüüd kõik pesunaised välja aetud.
triceps 
31.10.2017 13:03
Ka see oli nüüd hädakaitse piiride ületamine nagu mulle relvakoolitusel õpetati.Noale tohib vastata kahe noaga ja kahele noale kolme noaga.
On ikka sõnakasutus.. 
31.10.2017 13:04
Mingid hullud rullnokad filmivad, täiesti pekkis jms keelekasutus.
triceps 
31.10.2017 13:04
Lisaks oli politseil võimalus jaoskonda joosta.
Ku 
31.10.2017 13:04
Kas politsei autoga otsa sõita ei osanud.Tulistamine antud olukorras oli suurema ohuga kui oht,mis lähtus noaga vehkijalt.
    ... 
    31.10.2017 15:20
    Et kui sinu poole relvastatud kurjategija tormama hakkab, siis sa palud tal oodata, istud autosse ja sõidad talle otsa. Oleks see eluke ka päriselt nii lihtne...
Jäi mulje, ... 
31.10.2017 13:06
... et tegelinski oli mingi järjekordse kahtlase aine mõju all või, kellegil läks halloweeniga natuke nihu?
Dr 
31.10.2017 13:06
Samamoodi võiks kõik pagulased Eestis maha lasta
    vaata palju miinuseid 
    31.10.2017 18:24
    Pagulasi ei tohi tappa.Tapke eestlastest vaimuhaiged kõik ära.Saate pagulastele rohkem ruumi!Värdjad
Arusaamatu 
31.10.2017 13:06
Miks filmimees ei läinud appi esmaabi andma? Saab nüüd krim asja kaela?

--

mille üle siin enam vaielda 
31.10.2017 13:11
videos selgelt näha, et noakangelane ründab politeiniku. Sellises olukorras on ainuõige tegu relva kasutada. Seal samas sõidavad ka lapsed rulade ja tõukeratastega ja ilmselgelt oli oht ka neile noaga vehkija poolt.
... 
31.10.2017 13:11
JA KUI POLEKS tulistatud, oleks kaks meest korraga nuga saanud, selle pika ja kitsa teraga oleks inimesest kohe läbi löök läinud, kui seda narkot kuidagi kinni ei saada, siis varsti ongi laipu näha.
ment 
31.10.2017 13:13
Ellu jätta mitte, tappa!
Ellu jätta, mitte tappa!

seekord valiti esimene!
    ära aja jama 
    31.10.2017 13:17
    kui sinu poole kahe terariistaga inimene jookseks, pööraks ümber ja annaks jalgadele valu. Politseinikul aga selline võimalus puudub.
    Ants 
    31.10.2017 17:52
    Ja valiti oige vastus. Nii ka edaspidi.
UHUU 
31.10.2017 13:16
1.Filmida normaalselt ajuehitus ei luba.
2.Suuvärk nagu veneaegsel laudanaisel(sry viisakad laudanaised.)
5+ 
31.10.2017 13:24
Politseile 5+
Vastik... 
31.10.2017 13:26
...vaadata, kuidas 3 politseinikku ei saa ühe joobes tegelasega hakkama. Lumehelbekesed on jõudnud ka Poiltseisse. Kuulivestid seljas ja miskit noaga tüüpi on vaja TULISTADA? Reaalselt? Võtnud harjavars ja pannud piki piilumist olekski probleem lahendet. Mitte kaitseväelasi vaid politseinikke tuleks väljaõppe käigus saata afgaani ja aafrikasse. Siis ei hakkaks iga tola kohe kuulidega poomitama. Endal ka nõme - elu aeg tiksub peas, et tapsid inimese.
    ikka jah 
    31.10.2017 13:34
    ja oleks mõnele memmel, lapsel või turistil kõri läbi lõiganud oleks politsei pidanud tal käsi väänama. Ükski tervemõistusega inimene ei kõnni kaks nuga käes tänaval.
    Haigeõistusega inimest 
    31.10.2017 14:27
    pole ka vaja tulistada!
    Ants 
    31.10.2017 18:09
    Oleks pidanud ka uurima et Mis tuupi noad olid rundajal kaes. Voib olla et nuri otsaga tavalised lauanoad. Siis oleks pidanud politsei jaanuspoisile lihtsalt sobralikult olale patsutama ja utlema et mine ara koju ja maga ennast valja.
    Sas 
    31.10.2017 21:22
    Kuskohast sa selle harjavarre välja oleks tōmmanud :) hoia oma vars sees ja ära rohkem joo
    asperger 
    31.10.2017 23:59
    Lumehelbeke ei julgeks tulistada. Selleks peab ikka mees olema, et oleks otsustavust inimese pihta tulistada vajaduse korral.
Minu nimi 
31.10.2017 13:32
Saage aru, et need ametnikud on politseinikud mitte politseid. Politsei on asutus. Pidevalt sogatakse, et nägin kahte politseid ja siis kolm politseid tuli juurde.
mnjah 
31.10.2017 13:33
ei tahaks kedagi süüdistada kuna lask toimus väga lähedalt, aga oleks pidanud jalga laskma, mitte keresse. Jube tegelikult, et seni kriminaalse taustata mees lasti lihtsalt maha, aga kui ta olekski ellu jäänud, oleks ta väga pikaks ajaks vangi läinud. Aga Ameerikas oleks juba korralduse eiramise peale see mees maha lastud.
    Et.. 
    31.10.2017 15:15
    ..sihid jooksvat meest jalga? Liikuvat ründavat väga kitsast märklauda? Samal ajal suva nugadest jne? Politsenik üritas vältida üldse pihta tulistamist, hiljem oli hilja juba.
Lola 
31.10.2017 13:34
NB! 3 lasku tehti õhku ja 1 isiku tõkestamiseks (et kõik lasud, mis kuulda - need polnud isiku pihta)
    hahaha 
    31.10.2017 18:29
    Tehti kolm hoiatus lasku ja üks pihta.Hiljem selgub,et kehas on kolm auku.Politsei selgitus:Ründaja hüppas õhku!
Kodanik x 
31.10.2017 13:34
Ei no ma ei sa aru mida siin veel takka kiita on, see et mõni mees halloweeni nalja teeb, ei pea kohe kuuli andma.... Politsei on läbinud vastava koolituse kuidas käituda noaga ründaja vastu, oleks tulnud väike seagali võte teha ja maha väänata!!!
    XC 
    01.11.2017 15:24
    Kevadel ju politseinikud väänasid ühe kamikadze laadse mootoratturi asfaldile maha .
    Selmet tina anda.
    Ikka oli kiun taevani (ilves ka )

    Selgitapalun , mida siis politseinik üleüldse teha tohiks ?


----
As 
31.10.2017 13:35
Oleks võinud kasutada gaasi ja elektrišokirelva. Kahekesi oleks teleskoop nuiadega ka jagu saanud. Olgu muld talle kerge.
margus 
31.10.2017 13:36
Aga huvitav jälgida kui verehimulised võivad pealtvaatajad (kommenteerijad) olla. Inimese surm pole tagantjärel ei laskjale ega sugulastele kerge taak. Iseenesest kurb lugu mis leidis oma paratamatu lõpu.
    Juku 
    01.11.2017 17:38
    Tõesti verejanulised. Kui keegi nende kommijate lähedastest kaotaks mingil põhjusel hetkeliselt mõistuse ja käituks ebaadekvaatselt ning lastaks politsei poolt maha, kas siis ka lõõbitakse ? Politseinik omab koolitust nii enesekaitse kui inimhinge häirete tuvastamise osas, lisaks kohale sõitmise aja vältel oli aega situatsioon endale selgeks teha. Videode põhjal on tavainimeselegi näha ja arusaadav, et tegemist oli psüühilise häire all kannatava inimesega. Kas kohapeal politsei seda siis ei märganud või nähti ainult terroristi? Kas sellises seisundis inimene saab aru talle antavatest politsei käskudest ja hoiatuslaskudest? Ei saa. Sellises situatsioonis haige inimese tapmine ei ole õige lahendus, kuigi ka Tallinna linnapea ERR-i uudistes kiitis politseid kiire konflikti lahendamise eest. Nii et, kel mõistus kaob, see maha lasta. Saad medali ja rahva kiituse.

















No comments:

Post a Comment